REVIEW: Finch, o explorare emoționantă a lui Tom Hanks a ceea ce înseamnă să fii om, chiar și într-un scenariu postapocaliptic

0 0

În general, SF-urile nu te fac să verși o lacrimă. Chiar dacă e vorba despre roboți sau sfârșitul lumii, nu pot fi atât de emoționante ca un film de dragoste sau o dramă. Mai ales, de la un SF postapocaliptic te aștepți la scene de violență, zombie și așa mai departe. Dar SF-ul Finch reușește să te atingă. Poate crezi că un trio format dintr-un bărbat, un câine și un robot n-ar avea de ce să te emoționeze, dar trebuie să vezi filmul ca să-ți dai seama cât de bine este exploatată partea asta.

Ficțiunea apocaliptică este un subgen al science-fiction-ului în care sunt descrise evenimente legate de sfârșitul civilizației din cauza unei potențiale catastrofe existențiale, cum ar fi războiul nuclear global, pandemie, atac extraterestru, impact astronomic, revoltă cibernetică, singularitate tehnologică, fenomene supranaturale, judecata divină, schimbările climatice, epuizarea resurselor sau alte dezastre generale.

Ficțiunea postapocaliptică are loc într-o lume sau civilizație în care a avut loc deja un dezastru general. Intervalul de timp poate fi imediat după catastrofă, concentrându-se pe suferințele sau psihologia supraviețuitorilor, sau mult mai târziu, de multe ori incluzând tema catastrofei (sau a civilizației dinainte de catastrofă) care a fost uitată sau a devenit mitologie. Povestirile post-apocaliptice se desfășoară adesea într-o lume agrară, într-un viitor non-tehnologic sau într-o lume în care mai…

Citeste continuarea Aici

You might also like