Marketing în secolul 21: cum am devenit reclame ambulante, iar nesiguranța ta se vinde la preț bun

0 0


Dacă faci un scroll rapid pe Facebook sau Instagram, în mod constant, îți sunt servite reclame, mai mult sau mai puțin evidente. Tot ce știe ”internetul” despre tine este folosit împotriva ta, pentru a-ți vinde ceva, iar știința din spate este înfiorătoare.

Orice adolescent sau adolescentă vrea să fie influencer când o să crească mare. Acest termen omniprezent în online-ul din 2020 se traduce în persoană care influențează, schimbă opinii. În 9 din 10 cazuri, acea opinie nu este însă una despre politică sau valori morale, este despre ce să mănânci, cu ce creme să te dai sau ce telefon să-ți cumperi.

Nici măcar nu contează personalitățile pe care le urmărești în mediul online. Toate îți vând ceva și, nu de puțin ori, nici nu îți dai seama. Dintr-un punct de vedere, aceasta este o simptomă a capitalismului. Oricare dintre noi are libertatea de a alege un produs dintr-o varietate extremă, iar giganții investesc mai mult în cercetări psihologice și studii de piață, decât în marketingul tradițional.

Astăzi, nu mai cumperi o cremă pentru că este cea mai bună sau cea mai nouă, ci pentru că este cea mai bună ”pentru tine”, iar solista ta preferată a lăudat-o pe Instagram. Acel ”pentru tine” de fapt vine ca o exploatare a nesiguranței tale, a lipsei de încredere exploatată prin reclame personalizate.

Două laptopuri diferite, în aceeași casă, la un metru distanță, afișează reclame diferite în…



Citeste continuarea aici

You might also like

Scrie un Comentariu

Adresa de mail nu va fi publica