În ritm de melc | Raportul care-ți arată de ce drumul cu trenurile CFR e un chin în România

0 0

CFR e compania care administrează infrastructura feroviară din România, dar administrează, de fapt, un sistem foarte vechi și în care nu s-au investit bani în ultimii ani.

Despre starea precară a infrastructurii din România vorbesc mai multe rapoarte. Iar situați nu pare să se îmbunătățească de la an an. Un nou astfel de document al Corpului de Control al premierului confirmă dezastrul din rețea.

Viteza medie cu care se poate circula pe infrastructura feroviară din România este de doar 68,86 km/h – raport Corpul de control. E mult sub ce au alte țări europene și acest lucru e cauzat, în principal, de lipsa investițiilor.

Drumul cu CFR, un chin în România

Din cauza infrastructurii învechite, există multe zone cu restricții de viteză. Situația e paradoxală: chiar dacă România ar avea trenuri de mai mare viteză, tot n-ar avea unde să le pună la treabă. Pentru că nu s-au făcut investiții, infrastructura nu permite oricum viteze mari.

În total, există 1.236 restricţii de viteză permanentă cu o lungime totală de 1.335 km, se arată în raportul Corpului de control al primului-ministru, derulat la CFR.

„Ca urmare a instituirii restricţiilor de viteză, a fost diminuată viteza medie tehnică cu care se poate circula pe infrastructura feroviară la 68,86 km/h, în comparaţie cu viteza proiectată a reţelei de 86,30 km/h. Cu titlu de exemplu, viteza medie tehnică pe distanţa Bucureşti Nord – Braşov este de 66,78 km/h, în timp…



Citeste continuarea aici

You might also like

Scrie un Comentariu

Adresa de mail nu va fi publica