eMAG nu mai e ca pe vremuri: ce s-a întâmplat cu încasările gigantului, dar cu profitul

0 0

În 2020, pandemia a reprezentat contextul perfect pentru o explozie a numărului de comenzi pe eMAG. Între timp, situația s-a mai schimbat, iar încasările gigantului au avut de suferit. Cel mai mare magazin online din România nu prea mai are motive de bucurie.

În primul semestru fiscal din 2021, oficialii eMAG se lăudau cu încasări de 1,028 miliarde de dolari, o creștere cu 4% față de aceeași perioadă a anului trecut. Între timp, lucrurile s-au mai ponderat. În timp ce oamenii s-au mai acomodat cu faptul că pandemia nu pleacă nicăieri, eMAG pare să fi avut de suferit.

eMag, pe minus, la capitolul creștere

Poate pare ciudat să spui că eMAG o duce prost, iar realitatea este un pic mai complicată decât atât. Ca să înțelegi însă ”gravitatea” situației, trebuie să analizezi contextul. În timp ce mai sus detaliam o creștere de 4%, de la 2019 la 2020, în aceeași perioadă, creșterea încasărilor a fost de 70%. Cam așa arată o lovitură dureroasă pentru o cifră de afaceri fabuloasă. Ca referință, creșterile procentuale privesc avansul calculat în moneda locală și exclud impactul fuziunilor și achizițiilor.

“eMAG a crescut cu 4%, generând venituri de 1 miliard de dolari în primele șase luni. Acest lucru este remarcabil, având în vedere performanța excepțională de anul trecut, pe fondul impulsului puternic dat de pandemia COVID-19”, a comentat rezultatele grupului Basil Sgourdos, directorul financiar al Prosus,…



Citeste continuarea aici

You might also like

Scrie un Comentariu

Adresa de mail nu va fi publica