Deciziile care au băgat CFR într-o gaură neagră, de la Băsescu la prezent

0 8

Mersul cu trenul este extrem de practic dintr-un număr mare de motive. E rapid, ieftin și nici nu mai ești nevoit să pierzi vremea în trafic. Asta într-o țară ideală. În România, avem CFR și faci 30 de ore un drum care ar fi trebuit să dureze jumătate din timp.

În 2018, trenurile de călători CFR au întârziat în total 3.234.459 de minute, adică peste șase ani într-un singur an. Totuși, întârzierile nu sunt nici pe departe singura neplăcere pe care o călătorie cu trenul ți-o poate crea. Gândește-te doar la scaunele înnegrite de timp și băile unde pare că nu se face curățenie niciodată sau la temperaturile fie într-o extremă, fie în cealaltă, dar niciodată potrivite.

Infrastructura feroviară permite viteze cuprinse între 70km/h și 160/h. Cu toate astea, viteza medie cu care trenurile comerciale au circulat în 2018 a fost de sub 50 km/h. Situația e chiar mai proastă decât cea din 1989, când media pe întreaga rețea era în jurul a 65-70 km/h.

Călătoria cu trenurile CFR

Am mers cu trenul încă din copilărie, pe vremea când scaunele din vagoanele fabricate, înainte de 1980, erau maro, din material care aducea cu pielea, lipicios și lucios. De pe vremea când credeam că celui care i se zicea „naș” în jargonul călătorilor cu trenul era chiar nașul familiei mele. Mă întrebam mereu de ce controlorul nu ne lasă să mergem gratis cu trenul dacă tot este nașul nostru.

În facultate am mers iar des cu trenul,…



Citeste continuarea aici

You might also like

Scrie un Comentariu

Adresa de mail nu va fi publica