Dacia surpriză din noul sediu Renault. Elena Ceaușescu ar fi interzis-o

0 7


Dacia se poate lăuda cu o listă considerabilă de mașini care n-au mai ajuns niciodată pe șosea. Renault a recuperat una aparte. Acum și-a găsit o casă primitoare sub forma noului sediu al companiei.

Pe 28 iunie, Renault România a inaugurat un sediu nou în Capitală. Se numește Renault Bucharest Connected și în prima zi a fost vizitat și de Viorica Dăncilă, premierul României. Dincolo de această vizită oficială, sediul are și-o surpriză. Găzduiește Dacia Estafette, modelul perfect pentru hipioți est-europeni.

Cum a apărut Dacia Estafette

Dacia Estafette prezentată de Renault în noul sediu din București

Pe lângă experimentele pe care le-au făcut fanii Dacia, acest model a apărut chiar ca proiect oficial. La fel ca alte mașini fabricate în România, și aceasta a fost preluată după Renault. Mai precis, după modelul Estafette, de unde și numele. Dar mai e cunoscut și drept D6. A fost asamblată în România între 1975 și 1978 și au fost realizate 642 de exemplare (alte surse dau circa 800 de unități).

Dincolo de aspect, care te duce cu gândul la o mașină de familie mare sau de cărat, motorul și toate anexele sale, mai puțin pompa de apă și carcasa filtrului de aer, erau comune cu cele de pe Dacia 1300. Tot de fabricație românească erau sistemul de frânare de pe puntea spate, geamurile, plafonierele, anvelopele și tapițeria. De acest model a beneficiat, o vreme, Poșta Română.

Modelul s-a remarcat mai mult…



Citeste continuarea aici

You might also like

Scrie un Comentariu

Adresa de mail nu va fi publica