Cum te portezi în altă rețea de telefonie: situațiile în care ți-ar putea refuza dreptul

0 5

Dacă intenționezi să îți portezi numărul de telefon, trebuie să știi că procedura este foarte simplă. Totuși, dacă nu ții cont de niște reguli simple, te poți trezi că ți-a fost respinsă cererea de portare către o altă rețea.

Autoritatea Naționala pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) a derulat în luna aprilie o campanie de control de tip “mystery shopping” la principalii operatori de servicii de comunicații electronice (Vodafone Romania S.A., Orange România S.A., RCS & RDS S.A. și Telekom Romania Mobile Communications S.A.).

Scopul acțiunii ANCOM era de a verifica modul în care furnizorii respecta dispozițiile legale privind portabilitatea.

Din cele 16 acțiuni de control (câte patru acțiuni la fiecare furnizor) desfașurate, într-un caz a fost constatat refuzul portarii numarului de telefon. Este vorba de societatea Telekom Romania Mobile Communications S.A. și, pentru ca nu era la prima abatere de acest gen, compania a fost sancționata cu amenda contravenționala în cuantum de 15.000 lei. În cazul celorlalți trei furnizori verificați nu au fost identificate nerespectari ale prevederilor legale.

Cum se realizează portarea?

Dacă ai decis că vrei să îți portezi numărul de telefon, trebuie să completezi o cerere către noul furnizor pe care ți l-ai ales.

Cererea trebuie să conțină solicitarea de transfer a numărului tău de telefon. Odată cu depunerea cererii și acceptarea acesteia de către…



Citeste continuarea aici

You might also like

Scrie un Comentariu

Adresa de mail nu va fi publica