Cu trenul, la muncă: încă un handicap față de occident care îți arată că România nu-și revine

0 4


În Europa, foarte mulți muncitori locuiesc la 30, 45 sau 60 de kilometri de locul de muncă. Iau un tren până în centru și ajung imediat la birou. În România, acest sistem nu va funcționa pe parcursul vieții noastre.

Nimic nu este mai ușor decât să critici România. Ți-e mai mare dragul să dai vina pe infrastructura de doi lei, pe autostrăzile lipsă sau pe aglomerația din mijloacele de transport. În același timp însă, o parte din problemă este consecința comportamentului nostru.

Până nu demult, prin trenuri bătea vântul. Circul foarte des cu trenul și eram fascinat că pe o rută precum Brașov – Sighișoara, într-un tren care mergea la Cluj sau Baia Mare, părea că mi-am cumpărat bilet cu vagon, nu cu loc. Numărul mașinilor și al celor care refuză să mai circule cu mijloace de transport în comun pe distanțe medii și lungi a explodat.

Multe dintre trenurile de la noi sunt piese de muzeu nu doar din cauza vechimii, ci și a oamenilor. Aceștia își plimbă copii o dată în viață pe o cursă precum Brașov – Sinaia – Brașov sau București – Ploiești – București, pentru a le oferi acestora o experiență de muzeu. În rest, orice drum se realizează cu mașina personală, indiferent dacă este mai ieftină sau mai scumpă. Acest trend mi-a fost confirmat atât de prieteni apropiați, cât și de taximetriști, șoferi de Uber și nu numai.

Generații de copii români vor vedea trenurile doar când așteaptă la o barieră. La…



Citeste continuarea aici

You might also like

Scrie un Comentariu

Adresa de mail nu va fi publica