Cea mai mare problemă de pe șosele României ne pune la coada Europei

0 2

România se plasează undeva împotriva trendului în ceea ce privește evoluțiile pieței de autovehicule. Poate nu știai, dar România are un parc auto de circa opt milioane de mașini, iar vechimea acestora e de peste 13 ani.

Asta înseamnă că, în timp ce în statele occidentale, mașinile vechi, cu combustie internă vor ieși din producție în anii următori, în România, se păstrează tradiția mașinilor poluante.

De ce nu putem ține pasul?

Bogdan Alecu, explică fenomenul în Ziarul Financiar.

“Odată cu eliminarea timbrului de mediu a taxei de primă înmatriculare în 2017, am văzut cum în România a existat un adevărat aflux de mașini rulate. Cel puțin 400-500 de mii de mașini rulate importate la mâna a doua în fiecare an. Tocmai aceste mașini vechi și poluante contribuie semnificativ la poluarea marilor orașe”, explică Bogdan Alecu.

“Aglomerația a crescut foarte mult în ultimii trei ani tocmai pentru că toată lumea și-a permis o mașină. Partea proastă e că cine a avut bani de o mașină veche, poluantă și nu a mai avut bani și de mentenanță”, a adăugat acesta.

Dacă ne uităm la ce se întâmplă în jurul nostru, vedem că suntem fix contra trendului.

Marea Britanie, de exemplu, își propune că din 2030 să nu mai vândă mașini cu motoare convenționale. Vor fi permise cel mult motoarele hibride.

În România, proprietari de mașini electrice sunt doar aproximativ 3.000 în total. Cu toate acestea, fenomenul nu…



Citeste continuarea aici

You might also like

Scrie un Comentariu

Adresa de mail nu va fi publica