Ce poți face când un zbor Turkish Airlines a întârziat sau e anulat

0 11

Ca cetățean european, ai dreptul de-a fi despăgubit când zborul tău are întârziere prea mare sau e anulat. Ce opțiuni ai însă când vine vorba de Turkish Airlines, companie care nu-i în UE? Din fericire, poți evita o situație disperată, dacă știi regulile.

Conform EC261/2004, la nivel european, ai dreptul la bani de fiecare dată când datele oficiale de zbor nu sunt respectate. Despăgubirile sunt structurate pe trei piloni: 250 de euro, dacă zborul tău e pe-o distanță mai mică de 1.500 de kilometri și întârzie mai mult de două ore. 400 de euro, dacă distanța e între 1.500 și 3.500 de kilometri și timpul de întârziere e de peste trei ore. Și 600 de euro pentru mai mult de patru ore irosite pentru distanțe de peste 3.500 de kilometri cu destinație care nu-i în UE.

Trebuie să știi și că poți primi despăgubire dacă ai pierdut conexiunea din cauza unei întârzieri pe primul segment de zbor. E valabil și când întârzierea e de zeci de minute, potrivit airclaim.com.

În cazul Turkish Airlines, compania nu e înregistrată în UE, deși e una dintre cele mai prezente pe aeroporturile europene, inclusiv în România. Totodată, nefiind cu prezență juridică în UE, nu are obligația de-a se supune regulamentului european. Din fericire, Turkish Airlines are un regulament intern pentru drepturile pasagerilor – numit Shy Passenger – prin care se asigură că ești despăgubit.

Despăgubiri Turkish Airlines pentru zbor întârziat…



Citeste continuarea aici

You might also like

Scrie un Comentariu

Adresa de mail nu va fi publica