Cât costă, de fapt, o Dacia la poarta fabricii. Secretul bine ascuns al uzinei de la Mioveni

0 10


Dacia se laudă, pe bună dreptate, că are cele mai mici prețuri la toate automobilele din portofoliul său. Comparativ cu alte mărci, compania românească oferă, într-adevăr, unele dintre cele mai mici prețuri, chiar și pentru Duster, modelul care este vârful de lance și apogeul uzinei de la Mioveni. Te-ai întrebat, însă, cât din acel preț de listă, este costul real al producției și cât îți cere compania în plus?

O să fii uimit sau nu, depinde mai ales de sectorul profesional în care activezi. Din perspectivă de angajat, de simplu muncitor, o să ți se pară un „jaf”. Din perspectiva unui antreprenor sau investitor sau, dacă ai puțină educație financiară, o să îți dai seama că nu e nimic surprinzător, ba chiar că este un preț corect.

Toate produsele au costuri de producție mult mai mici decât cele finale, pe care le vezi ulterior pe etichetele din supermaketuri sau pe internet. Este normal ca orice produs să fie vândut cu un preț mai mare decât cel de producție, altfel nu are loc amortizarea investiției și înseamnă că ai muncit degeaba.

Cât costă o mașină Dacia la porțile fabricii, fără TVA, costuri de transport, publicitate și altele?

La automobile, prețurile finale sunt de cel puțin două ori mai mari decât cele de producție. Altfel, cum crezi că ar reuși companiile auto să fabrice atât de multe modele, sute de mii, în fiecare an și să le mai rămână destul și pentru inovații, cercetare,…



Citeste continuarea aici

You might also like

Scrie un Comentariu

Adresa de mail nu va fi publica