Arhivarea electronică garantează securitatea documentelor

0 1

Companiile sunt obligate să păstreze în arhive, conform legii, anumite documente. Însă „arhivarea fizică” se face cu costuri destul de mari, de bani și de spațiu. Firmele pot face economii utilizând arhivarea electronică, care oferă un grad sporit de securitate și confidențialitate.

Arhivarea electronică reduce costurile pentru firme prin eliminarea etapelor de manipulare si stocare a documentelor fizice prin metode actuale și eficiente de păstrare a autenticității documentelor arhivate.

Documentele cu regim special trebuie să fie arhivate conform legii 135/2007 si stocate în centre de date acreditate ce corespund normelor de securitate și verificărilor periodice impuse de Ministerul Comunicațiilor și Societății Informaționale (MCSI) conform deciziei 493/2009.

Astfel, pentru a putea realiza arhiva electronică conform legii trebuie îndeplinite următoarele criterii:

  1. Deținerea unui centru de date acreditat MCSI
  2. Deținerea unei aplicații de management al arhivei electronice conform normelor MCSI
  3. Titlul de Administrator de arhivă electronică acreditat MCSI

 

Ce tipuri de documente necesită arhivare conform legii?

Arhivarea este necesară în departamente precum Contabilitate, Juridic, Resurse Umane, Achiziții, Marketing, Secretariat etc, pentru toate tipurile de documente cu regim special reglementate de lege.

Se poate arhiva electronic orice tip de document, obligativitatea însă se aplică doar celor specificate prin lege, care au…

Citeste continuarea Aici

You might also like

Scrie un Comentariu

Adresa de mail nu va fi publica